http://www.konverteringsoptimisme.dk

03. Jul 2019
Hvad er forskellen på et reklamebureau og et digitalt bureau?
Hvad er forskellen på et reklamebureau og et digitalt bureau?

Der er i dag stor konkurrence blandt virksomheder, og der er dermed rift om kunderne. Reklamebureauer er i den kontekst et godt alternativ, at ty til for virksomheder, som ønsker øget opmærksomhed. Et reklamebureau er en virksomhed, som yder tjenester inden for branding og marketing. Som virksomhed er valget blevet en smule mere komplekst siden, at internettet og de sociale medier, er begyndt at fylde mere i forbrugernes hverdag.

Karakteristika
Reklamebureauer blev i ’gamle dage’, af virksomheder hyret til, at varetage trykt reklame. Virksomhedernes behov har dog ændret sig markant, i takt med udviklingen af de sociale medier. Reklamebureauer er blevet tvunget til, at udvide deres udbud af services til deres kunder, da behovet har ændret sig.
Digitale bureauer er bureauer, som udelukkende varetager den digitale markedsføring af deres kunder. Behovet er vokset for, i højere grad, at være synlig på medier som Facebook, Instagram og Snapchat.
Derudover, har det vist sig, at Google har en dominerende rolle, hvad angår kundernes købsrejse. Kunder starter oftest med at søge efter specifikke services eller produkter, for på den måde at finde forhandlere, som forhandler den efterspurgte service, eller det produkt mest fordelagtigt. Derfor er det også blevet vigtigt, at tage stilling til Google i markedsføringen.
Reklamebureauer og digitale bureauer adskiller sig således, at digitale bureauer tilbyder en mere fyldestgørende pakke, hvad angår digital markedsføring. Da det er udgangspunktet for digitale bureauers eksistens. Hvorimod reklameburer forsøger, at have et mere alsidigt fokus.
Allerede i 2016, var resultatet tydeligt. Digitale bureauer klarer sig markant bedre, end alle andre typer bureauer. PR-bureauer er dog også i endnu fremgang.

Job muligheder på feltet
Ønsker du et job inden for reklamebranchen, er det til at starte med, en god ide at gøre sig nogle fundamentale overvejelser. Det er nødvendigt, at vide hvilket slags bureau, du ønsker at arbejde i. Herefter, er det vigtigt, at du besidder den rette uddannelsesmæssige baggrund, for at kunne varetage de opgaver som kræves. Din viden har stor værdi. Ønsker du f.eks. at arbejde inden for et digitalt markedsføringsbureau, så er det en fordel at du har en uddannelse, hvor digital markedsføring har været på skemaet.
Den rette uddannelsesmæssige baggrund øger dine muligheder for, at blive ansat hos et bureau hurtigt, efter endt uddannelse. På trods af, at det kan virke langhåret, at skulle igennem en flerårig uddannelse, kan det have stor fordel for dit netværk, som ideelt set, vil kunne øge dine chancer for ansættelse. Ikke mindst, husker de fleste studietiden som en festlig tid, hvor der drukket øl og set solopgange.
Står du i en situation, hvor du har taget en uddannelse, som ikke er direkte relateret til reklamebranchen, eller har du bare svært ved, at komme i job? Så kan det i visse tilfælde være en fordel, at søge hjælp hos et rekrutteringsbureau.





http://www.konverteringsoptimisme.dk

BUREAUFAKTA