http://www.konverteringsoptimisme.dk

18. Jun 2019
Sådan kan et bureau hjælpe dig med din affiliate forretning
Sådan kan et bureau hjælpe dig med din affiliate forretning

Affiliate marketing er en form for online markedsføring, som er eksploderet de senest år. Flere og flere er begyndt at arbejde med affiliate marketing både som Publisher og som Annoncør. Men hvis man vil have succes med affiliate marketing, så kræver det specialiseret viden og ressourcerne til at eksekvere en affiliate-strategi. Som virksomhed eller privatperson er det ikke altid sådan, at man har den rette viden og ressourcer til at lykkedes med affiliate marketing, og derfor kan det for mange give god mening at få hjælp fra et bureau, der ved noget om emnet.
Hvad er affiliate?

Affiliate marketing er en marketing strategi, hvor en udbyder af produkter og/eller ydelser (Annoncøren) betaler en affiliate (Publisher) for at omtale og promovere deres produkter og ydelser. Hvis denne promovering er succesfull og annoncøren får en kunde på baggrund af henvisningen fra publisheren, så betaler annoncøren publisheren en kommission.

Alt dette sker typisk online, hvor hjemmesider og blogs linker til produkter, og hvis den person som følger linker og måske køber det produkt der linkes til, så får hjemmesiden eller bloggen en kommission fra udbyderen af produktet.

Denne form for marketing er utrolig effektiv, da man kan ”flette” produkter ind i anmeldelser og indlæg på sin blog eller hjemmeside og på den måde have mulighed for at tjene penge på ting man alligevel havde tænkt sig at skrive om.

Både som annoncør og affiliate, kan du hurtigt få brug for hjælp af en bureau.

Få hjælp fra et bureau
Hvis man som affiliate vil tjene penge, så er det alfa omega at man kan finde på google på de rigtige søgeord. Men konkurrencen er stor i affiliate verdenen, og man kommer ikke til tops uden hård arbejde og de rigtige forbindelser. Her kan du få hjælp af et bureau, hvis du ikke selv ved ret meget om SEO.

Vælger du at benytte dig af et bureau til f.eks. at få optimeret din hjemmeside, så kan de hjælpe dig med en række af forskellige opgaver. Først og fremmest kan de hjælpe dig med PR-relaterede opgaver, så du slipper for at bruge tid og kræfter på dette. I stedet får du nogle professionelle hænder på området, der har ekspertise inden for PR i virksomheder.

Du kan også få hjælp til tekstforfatning i forskellige afskygninger, f.eks. til artikler der skal indeholde links til produkter. Skal det være i forbindelse med en optimeret side, så kan de hjælpe med at skrive linkbuilding-artikler, der publiceres på andre sider og derved giver din side mere troværdighed og omtale hos Google. Denne kategori er i særdeleshed noget, der kan kræve et godt bureau, hvis du gerne vil have en stor fordel i forhold til dine konkurrenter.

Fordele ved et bureau
Der er flere fordele ved et bureau, men den største er, at du kan slippe for at bruge tid på nørderi og på at lære, hvordan du får det hele til at fungere. I stedet får du langt mere tid til alt det, du er god til. Samtidig får du professionelle øjne på din hjemmeside, og derved kan du få skræddersyet din affiliate marketing, PR og meget andet til dig, så det passer helt perfekt ind. Så behøver du ikke længere at bekymre dig om, at din hjemmeside ikke lever op til den hårde konkurrence på markedet.
Vil du gerne i gang med affiliate marketing og tjene penge online så se nedenstående kursus:





http://www.konverteringsoptimisme.dk

BUREAUFAKTA