http://www.konverteringsoptimisme.dk

13. May 2019
Sådan optimerer du din webshop
Sådan optimerer du din webshop

Nu til dags kommer størstedelen af mange virksomheders indtjening fra deres webshop. Derfor er det altafgørende for en virksomhed at have en webshop, der er indbydende og overskuelig for kunderne. På den måde bliver lysten til at handle på webshoppen forstørret, og for virksomheden er dét ensbetydende med større indtjening.

Det visuelle er altafgørende
Ved shopping i en webshop får kunden ikke samme sanseoplevelse som i den fysiske butik. Kunden kan nemlig hverken mærke teksturen på varerne, dufte dem og heller ikke fornemme butikkens stemning gennem virkemidler som musik, god service og så videre.

En webshop kan nemlig kun lokke kunder til gennem det visuelle. Derfor er det ekstremt vigtigt, at netop dette er i fokus. Det betyder, at din virksomhed bør have et toptjekket layout, der gør det nemt for kunden at navigere rundt blandt varerne.

Vil man for eksempel sælge garn, kan man gøre som Drops garnstudio. Med billeder af de forskellige typer af Drops Garn får kunden nemlig med det samme et indtryk af, hvor mange farver man kan vælge, og hvordan garnet ser ud. Derudover er der under hvert billede kort og præcist angivet, hvilke materialer garnet består af. Det giver alt i alt et godt overblik over sortimentet.

Det, du helt konkret kan gøre, for at din webshop bliver optimeret, kan koges ned til disse tre punkter:
- Indbydende billeder af varerne
- Overskuelige tekster
- Mulighed for mere information

Med overskuelige tekster menes der, at kunden ikke skal have kastet alverdens unødig information i hovedet, men at det kun er de væsentlige ting, der nævnes. Dog er det en god idé, at kunden har mulighed for selv at klikke på et billede eller en tekst og derved få mere information. Det betyder, at al information om produktet bør være tilgængelig, hvis kunden aktivt klikker efter det. På den måde bliver webshoppen på én gang overskuelig og informativ.





http://www.konverteringsoptimisme.dk

BUREAUFAKTA