Preserve your memorable moments
Gaffa Media
Preserve your memorable moments

CASEFAKTA

Datacolor er global markedsleder inden for farvestyringsløsninger og i 2015 lancerede Datacolor Spyder5, en ny farvestyringsløsning, som skulle målrettes til en ny kundegruppe. Gaffa Media blev valgt fra en gruppe af internationale bureauer til at løse opgaven. Som en integreret del af kampagnen var en produktlanceringsvideo, som senere skulle versioneres til 10 markeder udover det engelske.
Kundens brief beskrev, at filmen skulle være målrettet en ny målgruppe for Datacolor, som havde en høj andel af kvinder, de var veluddannede, havde fotografi som hobby og brugte deres kamera til at fange øjeblikke med familien.

Det var et kommunikationsskifte for kunden, som indtil da havde været målrettet til professionelle fotografer i et teknisk orienteret sprog. Vores opgave var at udvikle konceptet, skrive value proposition for produktet samt eksekvere den nye reklamefilm. Kernen i vores koncept var, at vi tager billeder for at huske en situation, det er vores måde at huske og bevare de specielle øjeblikke vi har med vores kære. Når farverne er klare vil vores erindring af situationen også være det. Filmen er derfor opbygget omkring en familie i forskellige ferie-situationer, som så efterfølgende genoplever deres øjeblikke hjemme foran computeren og til slut printer et af deres billeder.
Det visuelle univers blev bygget omkring RGB (Rød, Grøn og Blå) farverne, som er grundstene i enhver farve og derfor også de farver som Spyder5 måler når en monitor farvekalibreres. Vi strukturerede derfor familien tre oplevelser efter at den første scene skulle være dominerende rød i farvepaletten, næste scene grøn og til slut en scene i blå. Scenerne i Californien blev derfor optaget i Red Rock State Park med røde sten, i en nærliggende skov optog vi vores camping scene for det grønne udtryk og til sidst var det Lake Bernadino for blå.
Manuskriptet blev udviklet som en integreret del af konceptet og skrevet in-house. Filmen blev optaget i og omkring Los Angeles i Californien; mens postproduktion blev udført i Aarhus og Canada. Gaffa Media stod for alt fra koncept, produktionsplanlægning, produktion og postproduktion.

Filmen blev en success, med mere end +10K visning online i de første 10 dage efter lancering.



http://www.konverteringsoptimisme.dk